Thursday, July 10, 2008

Dari IPIP ke MCKK

Peserta kursus Bestari di IPIP telah mengadakan lawatan ke Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dengan jayanya pada 9 Julai 2008. Seramai 24 peserta kursus dan diikuti dengan 12 orang pensyarah IPIP telah menyertai lawatan ini.

Objektif lawatan adalah untuk meninjau secara lebih dekat tentang perlaksanaan sekolah Bestari. MCKK merupakan sekolah rintis yang dipilih untuk menjayakan hasrat negara ini. Sesuai dengan gah namanya sebagai sekolah tertua yang banyak berjasa dari segi melahirkan pemimpin-pemimpin negara yang ada pada hari ini.

Alhamdulillah, kami diberi sambutan yang amat baik oleh pihak MCKK. Acara dimulakan dengan taklimat tentang perlaksanaan sekolah Bestari sambul dihidangkan minum pagi. Selepas itu, kami dibawa melawat sekitar kawasan sekolah. Selesai sahaja, lebih kurang pukul 12.30 tengah hari, kami diraikan pula dengan makan tengah hari.

Sebelum bertolak balik, penyerahan cenderahati daripada pihak kami kepada Pengetua MCKK telah dilakukan sebagai ucapan terima kasih yang tidak terhingga.

Lebih kurang pukul 3.00 petang, bas IPIP sampai ke asrama. Terima kasih MCKK dan semua yang terlibat menjayakan lawatan ini..

0 comments: